Őszi túra a Vértesben 2008.

2009.02.06

Őszi túra

2008. november 08.

Kép

Résztvevők: Zimmermann Zsolt, Czirják Csaba, Vizi Norbert, Csapó Ferenc, Béres Gábor, Rajna Gábor vácis diákok, Kiss Balázs azaz Balu fiam és persze én is.Kép

Fehérvárról busszal mentünk Kőhányásig, ahol a startkép elkészült. Innen tovább-ballagtunk kissé kellemetlen, hidegen nyirkos, esőláblógató időben a K jelzésen a Csáki-várrom, azaz Oroszlánkő vára felé.

Közben egy szép, öreg hársfára találtunk, amely alkalmas volt holmi majomösztönök kiélésére is.

A Csáki-várrom csekély romjai között kedélyes falatozás után feltöltődve az Oroszlánkői-barlang felé vettük az irányt. Az üreget könnyen megtaláltuk a vártól északkeletre, a völgy peremén levő sziklafal tövében. Illő átöltözés után végigkúsztuk a járatot, de mivel bent denevért találtunk, hagytuk pihenni, csendben kitakarodtunk. A barlang előtt készült a következő kép.

Kép

Ezután délnek fordultunk, majd Mindszentpuszta mellett délkeletnek, Gánt felé haladtunk. Közben a meglehetősen barátságtalan, ólomszínű felhők siratni kezdtek bennünket, eleredt az eső, és szorgalmasan áztatott minket egészen a gánti határig. Itt délnyugatnak fordulva a Gánti-barlang felé vettük az irányt (némi kitérővel, mert az esőben elvétettem a jelzést, úgyhogy némi útkeresés és toronyiránti haladás árán jutottunk csak a  barlangig).

A Gánti-barlang igazi élmény minden föld alá vágyónak. Kell benne létrázni, mászni, kúszni, verejtékben úszni. A csapat két fiú (Czirják Csaba és Rajna Gábor) kivételével ismét átöltözött a sárjáró gúnyába és leszálltunk a föld alá.

A bejárat szűk és keskeny függőleges hasadéka után kettős vaslétra következik, amely a barlang tulajdonképpeni előszobájába vezet. Innen több irányba is futnak járatok, a leglátványosabb a balra induló meglehetősen sajátos vonalvezetésű járat, amely egy komolyabb, ferde terembe vezet. Innen ismét több, jobbára csak hason csúszva bejárható oldalág, kisebb üreg nyílik.

A következő pár kép a barlangról ad ízelítőt (Fotó: Béres Gábor).

A Gánti-barlang bejárásával mintegy másfél órát töltöttünk el, ezután már igyekezni kellett, hogy a Gántról Fehérvárra induló buszjáratunkat elérjük. Szerencsére eddigre már az eső is elállt, így nem esőkabátban zizegve kellett az utolsó pár kilométert megtenni.